Din hjemmeside er dit digitale visitkort.

Det er her dine potentielle kunder går hen for at finde information om dig og dine produkter. Sagen er bare den, at du er ikke det eneste visitkort derude. Nettet er fyldt med dem. Din opgave er derfor at træde ud af mængden og gøre dig selv synlig.

Men, hvordan bliver jeg synlig på nettet?
Det er ikke nok kun at være tilstede. Hvis du vil klare dig godt i konkurrencen online, må du investere i det indhold, du tilbyder på din hjemmeside.

3 gode råd til tekst til hjemmesider

1. Få styr på din målgruppe.

Helt enkelt. Du skal være knviskarp.
Hvem er det, du vil ramme med dine budskaber?
Hvem taler du til?
Hvad vil din målgruppe gerne læse om?
Dine tekster skal afspejle det, din læser gerne vil have.

2. Kom til sagen

Du har kun nogle få sekunder til at bevise, at du ikke spilder din læsers tid. Gem ikke din godtepose til senere. Fyr dine vigtigste budskaber af med det samme.
Du kender det sikkert fra dig selv. Du hopper fra sted til sted, og fra overskrift til overskrift, når du suser rundt på nettet. Og du er ikke den eneste. Nettet er et flygtigt medie, så det gælder om at fatte sig i korthed og være relevant med sine ord.

3. Brug et levende og aktivt sprog

Få din tekst ned på jorden.
Undgå klichéer.
Tal direkte til din læser.
Og gør din tekst konkret.

Du skal tale til din læsers hjerte, hjerne og dankort.
Så simpelt er det.

Lyder det som en stor opgave for dig? Så hjælper jeg med tekst til hjemmesider. Jeg hjælper dig med at få styr på indholdet, så du fanger søgemaskinernes interesse. 

Send mig en mail eller giv mig et kald. Så tager vi en snak om din opgave og hvordan, jeg kan hjælpe dig til en hjemmeside med godt indhold.